
S - Social
Vi passer på vores medarbejdere
Vores ESG-indsats afhænger ikke kun af miljømæssige forbedringer, men i høj grad også af at kunne tilbyde en stærk og velfungerende arbejdsplads. Medarbejderne er kernen på Hotel Vejlefjord, og trivsel og arbejdsglæde er afgørende faktorer for, at vi sammen når de bedste resultater. Derfor arbejder vi målrettet hver eneste dag på at skabe et sundt, inkluderende og motiverende arbejdsmiljø.
Her kan du læse om vores arbejde med elever, kompetenceudviklingen af vores medarbejdere og resultaterne af den seneste trivselsundersøgelse.
Unikt fællesskab. Førende faglighed.
På Hotel Vejlefjord står vi sammen og løfter i flok. Vi er stolte af vores stærke, familiære fællesskab og førende position i branchen, og vi arbejder hver dag dedikeret for at give vores gæster den allerbedste oplevelse.
For at sikre et positivt og støttende arbejdsmiljø har vi blandt andet udnævnt en række arbejdsglædeambassadører, der aktivt medvirker til at styrke en kultur, hvor trivsel og fællesskab er i fokus, ligesom vi hver måned kårer Månedens Kollega.
”Jeg tror, at mange vil blive overraskede over sammenholdet, energien og ånden. Der er noget helt specielt over Hotel Vejlefjord som arbejdsplads, og fællesskabet er en særlig dynamik – ligesom en familie”.
- Lars Raun, Souschef


Great Place To Work
I 2025 fik Hotel Vejlefjord for første gang certifikatet Great Place To Work. Det tildeles arbejdspladser, der bygger på tillid, fællesskab og arbejdsglæde, og det blev blandt andet givet med begrundelsen:
”På Hotel Vejlefjord præger fællesskab og åbenhed hverdagen, og medarbejderne får mulighed for at vokse både fagligt og personligt.”
Det er ikke nyt for os, at vi har en unik arbejdsplads, men vi er stolte over den fantastiske anerkendelse, der ligger i GPTW-certificeringen. Vores næste mål er i 2027 at være blandt de 5 bedste arbejdspladser og i 2030 at få førstepladsen inden for vores kategori. Det er ambitiøst, men vi føler os overbeviste om, at det er et realistisk mål.
”Det er en anerkendelse af den unikke kultur, vi har opbygget sammen på Hotel Vejlefjord. Hver dag stræber vi efter at give vores gæster uforglemmelige oplevelser – og det er kun muligt, fordi vi også sørger for at passe godt på hinanden.”
- Rikke Krupa, HR/People & Culture Manager
Trivselsundersøgelse
Vi arbejder hver dag aktivt for at gøre Hotel Vejlefjord til et fantastisk sted at være – både for vores gæster men også for vores medarbejdere. Her er trivselsundersøgelsen et brugbart værktøj, der giver os en indsigt i, hvad vi gør godt, og hvor vi kan blive endnu bedre.
Den seneste trivselsundersøgelse fra 2025 havde en svarprocent på 95. Den viste, at vi har et stærkt fællesskab og gode relationer:
Social kapital: 81.1 (benchmark fra NFA* er 69)
Ledelseskvalitet: 75.6 (benchmark fra NFA* er 63.1)
*Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø


Vores arbejde med elever
Vi føler en forpligtelse til at udvikle vores branche og sikre den faglige udvikling. Derfor har vi en klar målsætning om at have 12 elever i huset fordelt i forskellige afdelinger. Det giver en unik dynamik blandt medarbejderne, og det er en glæde at se eleven udvikle sig og tilegne sig brugbar viden i et lærerigt og trygt miljø. Vores elever får praktisk erfaring, sparring og en struktureret læringsplan, der støtter deres faglige og personlige udvikling.
