Praktiske oplysninger om dit ophold

På Hotel Vejlefjord værdsætter vi din nysgerrighed og ønsket om at vide mere om vores faciliteter og services. Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål, så du kan forberede dig til et roligt ophold hos os.

Vi stræber efter at give dig al den information, du behøver, for at din tid hos os bliver så ubesværet som muligt. Skulle du have yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Hotel Vejlefjord set fra parken i solskinsvejr

Ofte stillede spørgsmål om vores ophold

Har du spørgsmål om dit næste afslappende ophold på Hotel Vejlefjord? Gør dine forberedelser nemme og få svar på de mest almindelige spørgsmål her.

Hvordan booker jeg et ophold hos jer?

Vi foreslår, at du bliver inspireret på siderne, hvor vi beskriver de forskellige ophold. Se her.

Hvis du allerede ved, hvornår du vil besøge os, kan du gå direkte til Book Ophold. Der kan du søge på dato, og systemet fortæller dig, hvilke ophold der er mulige.

Du er selvfølgelig også velkommen til at få hjælp i receptionen på 7682 3380 eller receptionen@hotelvejlefjord.dk.

Er spa inkluderet i en overnatning?

Entré til badene er ikke inkluderet i en overnatning. En hotelovernatning inkluderer værelse og morgenmad.
Alle vores ophold er beskrevet, så det er tydeligt, hvad opholdene indeholder. Det står også på din bekræftelse, hvis éntre til badene er inklusiv.

Hvis du ønsker et ophold med spa, kan du finde det her eller på book online.

Ændre eller annullere en booking?

Se handelsbetingelser her

Book ophold med gavekort

Har du modtaget et gavekort til Hotel Vejlefjord kan du betale med det på vores online booking.

Gavekortet kan benyttes som hel eller delvis betaling for dit køb. 

VIGTIGT: Det fysiske gavekort skal medbringes og afleveres i receptionen ved ankomst som dokumentation for online betaling. 

Overraskelse eller bobler på værelset?

Du kan bestille velkomstpakker til værelset, når du booker online. Du er også velkommen til at kontakte receptionen på 76823380, hvis du allerede har bestilt et ophold.

Se mere om velkomstpakker her.

Ekstra seng på værelset?

På nogle værelser er det muligt at lave en opredning, men ellers har vi ofte enkeltværelser ledige til samme pris som en opredning. Kontakt receptionen på 76823380, så hjælper de med at finde den bedste løsning for dig.

Må min hund komme med på ophold?

For at sikre en allergivenlig og rolig atmosfære for alle vores gæster, tillader vi ikke hund eller andre kæledyr på hotellet. Vi håber på din forståelse og ser frem til at byde dig velkommen.

Kan jeg få roomservice og morgenmad på værelset?

Selvfølgelig kan du det. Henvend dig i receptionen, hvis du ønsker at spise morgenmad på værelset.
Roomservicekortet a la carte og drikkevarer finder du her.

Jeg har glemt noget på hotellet?

Hvis du har glemt noget hos os, skal du kontakte receptionen, så vi kan bekræfte, om dine ting er blevet fundet. Derefter kan du bestille forsendelse af dine glemte genstande via vores webshop.

Jul og nytår

Hotellet og badene har lukket i julen og mellem jul og nytår. Receptionen har dog åbent for gavekortsalg og bookinger.
Vi bruger perioden til at renovere og reparere vores faciliteter, så hotellet er klar til at modtage gæster i det nye år. Se mere om julens åbningstider her.

Hvornår kan jeg tjekke-ind og tjekke-ud?

Tjek-ind fra kl. 14.00 på de fleste ophold. 

Undtagelse: 
Kæresteophold tjek-ind fra kl. 13.00
Sommerophold 2- og 3-dages ophold tjek-ind fra kl. 15.00

Tjek-ud

Mandag til fredag inden kl. 10.00
Lørdag og søndag inden kl. 10.30 

Du kan undgå eventuel kø i receptionen ved at afregne inden morgenmaden på afrejsedagen. 

Tip! Ankommer du før tid? Få et kort over området i receptionen og gå på opdagelse i vores naturskønne omgivelser eller nyd en frokost i restauranten. 

Er der forskel på værelserne?

Hotel Vejlefjord byder på 116 værelser fordelt på 15 forskellige værelsestyper, som er beliggende i tre bygninger lige omkring hovedbygningen.

Du kan vælge mellem enkeltværelser, dobbeltværelser, juniorsuiter eller suiter med eller uden udsigt og balkon. De fleste værelser ligger i vores historiske hovedbygning som oprindeligt var et sanatorium fra år 1900, men selvfølgelig er værelserne renoveret af flere gange. Vi har forsøgt at bevare stemningen og atmosfæren. Du kan se de forskellige værelsestyper her.

Bådekåbe, slippers og håndklæder

Hvis du er på et ophold, hvor entré til badene er inkluderet, ligger der badekåbe, slippers og håndklæder til dig på værelset. Skulle du have brug for en anden størrelse badekåbe, kan vi hjælpe dig i spareceptionen.

Vi anbefaler at du går til og fra spaafdelingen i badekåbe og slippers.

Har I et fitnessrum?

Vi har et mindre fitnessrum som står til rådighed for dig som hotelgæst. Det er placeret ved siden af spa-receptionen og har samme åbningstider som Spa’en. Vi minder om, at brugen af fitnessrummet er på eget ansvar.

Er børn velkommen?

Ja, selvfølgelig er de det, dog ikke i vores spa, hvor aldersgrænsen er 14 år. Kontakt os gerne for at aftale nærmere omkring opredning på 76823380 eller receptionen@hotelvejlefjord.dk

Hvor handicapvenligt er hotellet?

Vi har enkelte værelser, som er handicapvenlige. Da terrænet omkring hotellet er kuperet, anbefaler vi, ar du kontakter os for at høre nærmere, så vi sikre os, at forventningerne er afstemt.

Svartider på mail

Vi gør alt, hvad vi kan, for at besvare din mail eller forespørgsel så hurtigt som muligt. Du behøver ikke at sende din mail flere gange. Vi lover at komme til den.

Ventetider på telefonen

Vi har ekstra travlt omkring tjek-ind kl. 14.00 og tjek-ud kl. 10.00 på hverdage og kl. 10.30 i weekender. Vi beklager, hvis du må vente længe i telefonen - eller oplever at vi ikke svarer telefonen. Vi er blot i gang med at besvare andre opkald.

Saltbassinet i Thalasso Spa med blåt lys reflekterende fra loftet

Ofte stillede spørgsmål om vores spa

Har du spørgsmål om dit næste besøg i vores spa? Gør dine forberedelser nemme og få svar på de mest almindelige spørgsmål her.

Åbningstider i De Termiske Bade og Thalasso Spa

Badene er åbent alle dage fra kl. 09.00 til 22.00.

Overnattende gæster med entré til badene er velkommen til morgenbadning fra kl. 7.00 til 9.00. Morgenbadning giver mulighed for at opleve en stille morgenstund i bassinerne. Saunaer, pejs og vitalbar/kaffe er først klar kl. 9.00

Der er bemanding i badene alle dage fra ca. kl. 8.00 – ophold inden er på eget ansvar.

Hvordan booker jeg spa?

Du kan book både spa entré eller spaarrangement online

Du kan læse mere om vores forskellige spamuligheder her.

Hvad er inkluderet i entré til De Termiske Bade & Thalasso Spa?

Entré til badene giver adgang til De Termiske Bade & Thalasso Spa. Du låner badekåbe, slippers og håndklæde af os.

Frugt, vand og kaffe/te ad libitum er også inkluderet.

Dagen er delt op i tidsrum for at undgå for mange gæster på samme tid. Du kan vælge mellem kl. 9.00-13.00, kl. 13.00-17.00 og kl. 17.00-22.00.

Du skal være fyldt 14 år for at besøge De Termiske Bade og Thalasso Spa.

Send os en forespørgsel og book din entré her.

Kan jeg booke en dag eller aften entrébillet til badene?

Ja, det kan du og vi glæder os til at byde dig velkommen til dagspa eller aftenspa i De Termiske Bade & Thalasso Spa.

Dagen er delt op i tidsrum for at undgå for mange gæster på samme tid. Du kan vælge mellem kl. 9.00-13.00, kl. 13.00-17.00 og 17.00-22.00.

I entréen er inkluderet frisk frugt, vand og kaffe/te ad libitum, samt lån af håndklæde, slippers og badekåbe.

Du skal være fyldt 14 år for at besøge De Termiske Bade og Thalasso Spa.

Book din entré her.

Er der regler for brug af mobil i spaområdet?

Vi opfordrer til, at du lader din mobiltelefon blive i skabet eller på værelset for en uforstyrret spaoplevelse.

Ønsker du alligevel at medbringe din mobil eller anden elektronik til vådområderne er det på eget ansvar. Din mobil skal være lydløs og hvis du har behov for at tale i telefon, henviser vi til området ved spa-receptionen.

Skulle du have brug for at tage nogle få mobilfotos/selfies i badene, bedes du gøre det diskret og med respekt for andre gæster. Det er ikke i orden at tage billeder af andre gæster.

Vaskeregler i De Termiske Bade og Thalasso Spa

Før og under dit ophold i badene er det meget vigtigt, at du følger vaskereglerne som er ophængt i bruserummene.

Undersøgelser viser at én person som ikke vasker sig, forurener vandet mere end 100 personer, som har vasket sig efter forskrifterne.

Skal jeg have badetøj på i bade og saunaerne?

Ja, du skal altid bære badetøj, når du er uden for omklædningsrummene i De Termiske Bade & Thalasso Spa.

Kan jeg booke saunagus?

Det er ikke muligt at booke tid til saunagus. Gusmestrene kalder til saunagus i De Termiske Bade inden saunagus-arrangementerne starter.

Vi skilter med dagens gus-tider, så du kan holde dig orienteret under dit besøg.

I følgende spaarrangementer er saunagus inkluderet: Morning Delight, Destress Spa, Aftenspa Deluxe, VitalSpa og Kærestespa

Skal jeg booke/bestille tid til De Termiske Bade og Thalasso Spa?

Ja, det anbefaler vi, ellers kan vi desværre ikke garantere, at vi har plads til dig, når du kommer. Det er også en god ide at tjekke kalenderen for spaarrangementer først, så du kan se, hvornår der er ledige arrangementer og plads i badene.

Du booker plads her.

Er der mulighed for en spadag eller spaaften hos jer?

Ja, vi tilbyder en del forskellige spaarrangementer, som er en kombination af et måltid og spaoplevelser, fx Morning Delight som er en kombination af dejlig morgenbuffet efterfulgt af spaoplevelser. Du kan roligt glæde dig til at deltage. Vi lover, at du bliver forkælet med skønne oplevelser.

Se hvilke spaarrangementer vi tilbyder her.

Tilbyder I noget specielt til kærestedates?

Vi tilbyder et romantisk kæresteophold til jer, som skal fejre årsdag, bryllupsdag eller – som en skøn date for to som holder af hinanden. Måske skal du på frierfødder, eller puste nyt liv i lidenskaben. Se opholdet her.

Arrangementet KæresteSpa fredag aften byder velkommen til en romantisk date i De Termiske Bade & Thalasso Spa. Se beskrivelse her.

Skal du på ophold og vil overraske din partner er der mulighed for en romantisk velkomstpakke på værelset. Se mere her.

Hvad anbefaler I til venindegrupper?

En entré til badene er altid et hit, men torsdags-arrangementet De-stress spa med sansepakke og gør-det-selv-spabehandling, afslapning i badene og lækker vitalbuffet er meget populært blandt alle. Find De-stress-arrangementet her.

Kan man købe frokost og aftensmad i De Termiske Bade og Thalasso Spa?

Ja, i De Termiske Bade & Thalasso Spa tilbyder vi en lækker kold vitalbuffet, der er tilgængelig fra kl. 11.00 til 19.30.

Buffeten er mixet af sæsonens grønt. Du har frit valg af forskellige proteiner fx marineret kød, fisk/skaldyr eller vegetarfyld. Dertil hjemmebagt rugbrød og smør.

Se mere om Vitalbaren her.

Din entré til De Termiske Bade og Thalasso Spa inkluderer frisk frugt, vand og kaffe/te ad libitum.

Er der en aldersgrænse for børn for at komme i spa?

Ja, vi har en aldersgrænse på 14 år for at opleve vores spa og De Termiske Bade og Thalasso Spa. 

Jeg er gravid. Skal jeg tage særlige hensyn i spa og bade?

Vi anbefaler, at du under opholdet er meget opmærksom på, hvad der føles rart for dig. Vi fraråder Ildbadet og Isbadet, samt længere ophold i saunaen. Til gengæld vil du opleve en skøn vægtløshed i de øvrige bade, specielt i saltbassinet, hvor det er utrolig let at flyde.

Ophold i badene er på eget ansvar og er du meget i tvivl, bør du konsultere din læge eller jordemoder.

Drømmer du om at blive forkælet med en spabehandling, har vi en gravidpude, så du kan ligge komfortabelt. Kontakt receptionen for vejledning om hvilke behandlinger, der er særlig gode for gravide.

Booke tid til en spabehandling

Hvis du ønsker at booke tid til en spabehandling, anbefaler vi, at du gør det i god tid, så du er sikker på at der er en ledig sanseterapeut til dig. Send os en forespørgsel med ønsket dato, samt behandling og vi vender retur til dig.

Hvis du allerede er på hotellet, skal du blot henvende dig i en af receptionerne, så oplyser vi dig om muligheder for behandling på dagen.

Skal du på ophold, så kontakt os på 7682 3380 eller receptionen@hotelvejlefjord.dk. Receptionisterne hjælper dig med mere information, ledige tider og booking af behandlinger.

Hotel Vejlefjords restaurant hvor tjener dækker op

Ofte stillede spørgsmål om vores restaurant

Har du spørgsmål om dit næste besøg i vores restaurant? Gør dine forberedelser nemme og få svar på de mest almindelige spørgsmål her.

Åbningstider i restaurant og bar

Morgen kl. 7.00 - 10.30
Frokost kl. 11.30 - 15.00
Aften kl. 17.30 - 21.30
Baren kl. 11.00 - 01.00

Når du kommer som opholdsgæst reserveres dit bord til aftensmaden ved ankomst til hotellet.

Skal jeg reservere bord på forhånd?

Ja, for at være sikker på, at vi har plads og kapacitet i køkken og restaurant, anbefaler vi, at du booker bord inden du besøger os. Kontakt receptionen på 76823380 eller receptionen@hotelvejlefjord.dk

Hvis du skal på ophold, er middagen inklusiv og der er derfor allerede et bord booket til dig. Dog skal du ved tjek-ind angive dit ønsket tidspunkt at spise på.

Hvornår kan jeg spise morgenmad?

Vores dejlige morgenbuffet er klar i følgende tidsrum:

Mandag til fredag 7.00 - 10.00
Lørdag og søndag fra 7.00 - 10.30

Tilbyder I brunch?

Vores morgenbuffet byder på mange lækre retter, som sagtens kan gå under kategorien brunch. Herunder scramble eggs, bacon, pølser, fiske, salater og hjemmebagte vafler.

Ved spaarrangementet Morning Delight, hører der også denne dejlige morgenbuffet med, efterfulgt af spaoplevelser i De Termiske Bade og Thaslasso Spa.

Serverer I forkost?

Det gør vi fra 11.30-15.00 i restauranten. Se vores a la carte menukort her.
Vi anbefaler at du reserverer bord til frokost i forvejen. Kontakt os på 76823380.

Er du gæst i badene eller på ophold med spa, vil du også kunne spise vitalbuffet i Vitalbaren i badene fra 11.00 - 19.30.

Dagens menu og a la carte menu

Du kan se dagens menu i receptionen ved tjek-ind – og a la carte menuen her.

Kan jeg få kage og kaffe i restauranten, når jeg ikke er opholdsgæst?

Ja, vi tilbyder ”Dagens søde anretning” med valgfri kaffe/the i tidsrummet 11.30 og 17.00.

Allergener og specialkost

Vi tager hensyn til alle vores gæsters behov, herunder allergier og særlige kostvaner.

Oplys os gerne om dine særlige hensyn og ønsker ved booking eller senest ved tjek-ind, så kan vi give besked til køkkenet og restauranten. Vores kokke er dygtige til at tilpasse måltider, så de er glutenfri, laktosefri, vegetariske eller veganske efter dit ønske.
Du kan også se vores a la carte menu her.

Billede af korn der står med solnedgangens skær i baggrunden

Andre ofte stillede spørgsmål

Hvordan benytter jeg fitnessrummet?

Vores fitnessrum står til rådighed for dig som hotelgæst og kan benyttes frit. Det er placeret ved siden af spa-receptionen og er tilgængeligt uden ekstra omkostninger.

Vi minder om, at brugen af fitnessrummet er på eget ansvar, og vi anbefaler altid at varme op før træning for at undgå skader.

Jeg har ikke bil, hvordan kan jeg komme til hotellet?

Hvis du ankommer til enten Vejle station eller Hedensted station kan du tage en taxa til hotellet. Du kan forudbestille taxaen gennem os, hvis du ønsker. 

Du kan også tage bussen til Stouby, som er byen hotellet ligger i. Der er dog 3 km gang fra busstoppestedet og til hotellet. 

Glemte genstande

Skulle du glemme noget under dit ophold, er vi her for at hjælpe. Kontakt receptionen, så vi kan bekræfte, om dine ting er blevet fundet. Derefter kan du bestille forsendelse af dine glemte genstande via vores webshop.

Rygning - må jeg ryge på hotellet?

Hele hotellet er røgfrit. Vi tillader rygning på vores store terrasse ud mod fjorden, samt ved parkeringspladsen. 

Parkering ved hotellet

Det er gratis at parkere på hele området hos os. 

Jeg kører i elbil - har I ladestandere?

Du kan oplade din bil hos os. Følg de blå skilte ved hotellets store parkeringsplads, her finder du 8 ladestandere på 11 kW.

Ladepladserne er drevet i samarbejde med OK. For en nem opladningsproces anbefaler vi, at du henter OK's app og opretter dig som bruger. Her vil du også kunne se den gældende pris. Alternativt er der en vejledning ved hver stander.

Prisen afregnes pr. kW efter forbrug

Gavekort

Du kan købe gavekort på valgfrit beløb til Hotel Vejlefjord i vores webshop. Den heldige modtager kan selv bestemme, hvilket produkt gacekortet skal bruges til. Fx på ophold, spa entré, spaarrangement, restaurantbesøg, spaprodukter, mm. 

Gyldigheden på vores gavekort er 3 år fra udstedelsesdatoen. 

Ønsker du at forlænge gyldigheden af dit gavekort, skal du kontakte receptionen på mail reception@hotelvejlefjord.dk Husk at oplyse gavekorttype og ID samt navn og telefonnr.

Gavekort ID og udstedelsesdato står på gavekortet. Se også handelsbetingelser her.

Jeg vil gerne indløse mit gavekort - hvordan?

Når du vil indløse dit gavekort, skal du kontakte vores reception. De vil da hjælpe med at booke. 

Du skal have følgende klar til receptionisten: 
Navn, e-mail, telefonnummer og Gavekort ID. 

Small Danish Hotels gavekort og benefits

Har du et gavekort fra Small Danish Hotels, kan du bruge det som del- eller helbetaling af din regning på Hotel Vejlefjord.

Husk at medbringe gavekortet, når du besøger os.

Hotel Vejlefjord samarbejder med Small Danish Hotels og vi er glade for at kunne tilbyde dig medlemsskab af Benefits, når du besøger os.

Benefits er Small Danish Hotels gæsteklub, hvor du som medlem får de bedste tilbud først og point på dine ophold i hele Danmark.

Du får Benefits-point på din regning op til 5.000,- i forbindelse med ophold på Hotel Vejlefjord, samt de ca. 80 andre medlemshoteller, kroer og slotte.

Du kan bruge dine Benefits-point til nye hotelophold (delbetaling eller fuld betaling), restaurantbesøg eller på skønne gaveartikler i pointshoppen på smalldanishhotels.dk.

Det er selvfølgelig gratis at være med i klubben.