COVID-19 / Coronavirus

Fra fredag den 12. november skal du fremvise et gyldigt coronapas

Vi følger myndighedernes udmeldinger - og opdaterer denne side i forhold til retningslinjer

 

Ét af følgende forhold skal være opfyldt for at give et gyldigt coronapas:

  • Du er vacineret
  • Du kan fremvise en negativ kviktest ­(en negativ test giver gyldigt coronapas, hvis den er taget inden for 72 timer)
  • Du kan fremvise en negativ PCR-test (en negativ test giver gyldigt cornoapas inden for 96 timer)
  • Du er tidligere smittet (giver gyldigt coronapas i 6 måneder efter den positive prøve)
  • Børn/unge under 15 år skal ikke fremvise coronapas

Generelle råd

Det er vigtigt, at du som gæst ikke besøger Hotel Vejlefjord, hvis du

  • udviser symptomer som tør hoste, feber, vejrtrækningsbesvær, hovedpine, muskelømhed og/eller ondt i halsen
  • har rejst til et risikoområde, skal du vente med at besøge os mindst to uger efter hjemkomsten. En opdateret liste over risikoområder findes på Udenrigsministeriet hjemmeside
  • har været i kontakt med en person, der har vist sig at være smittet med COVID-19.

Når du besøger Hotel Vejlefjord, er det ikke et krav, at du bærer mundbind.

Vi opfordrer alle vores gæster til at beskytte sig selv og andre mod smitte ved at følge sundhedsmyndighedernes anbefalinger:

  • Vask hænderne ofte med sæbe og varmt vand i mindst 30 sekunder
  • Brug håndsprit som et supplement
  • Undgå at røre ved øjne, næse og mund
  • Undgå at give hånd når du hilser
  • Undgå større forsamlinger, hvor der ikke kan holdes afstand
  • Bliv hjemme, hvis du er syg
  • Ældre og kronisk syge – hold afstand og bed andre tage hensyn
  • Host og nys altid i ærmet eller i et papirlommetørklæde

Vi følger sundhedsmyndighedernes og politiets anbefalinger samt Horestas COVID-19-vejledning.

Hvis du har spørgsmål, skal du endelige ikke tøve med at kontakte os. Vi anbefaler ligeledes, at du holder dig opdateret på COVID-19-udviklingen i Danmark og vi henviser til www.coronasmitte.dk.

Sammen kan vi sikre et sikkert miljø, som vi alle kan nyde

Vores gæsters og vores personales sikkerhed er vores højeste prioritet, og vi følger derfor myndighedernes anbefalinger og retningslinjer nøje.

Hvis du oplever symptomer på sygdommen, skal du gå på værelset og advisere hotellets personale hurtigst muligt samt afvente videre retningslinjer.

Vi har lavet følgende tiltag

  • Alle medarbejdere har fået uddybende information om COVID-19 og instruktioner på baggrund af myndighedernes anbefalinger.

  • Krav om omfattende håndhygiejne for vores medarbejdere baseret på myndighedernes anbefalinger.

  • Der er ekstra håndsprit tilgængeligt for gæster og medarbejdere på hotellet.

  • Procedure for håndtering af kollegaer, der viser tegn på sygdom. Skulle vi opleve et tilfælde af coronavirus, kontakter vi naturligvis straks sundhedsmyndighederne og iværksætter en koordineret handlingsplan på baggrund af deres anbefalinger og retningslinjer.
  • Procedurer for afspritning af arealer, der ofte berøres af gæster, som fx udsatte overflader, vådrum, dørhåndtag, møbler, nøglekort, fjernbetjening, kortterminaler, elevatorknapper. Vaskes med desinfektionsmiddel flere gang dagligt.

Møder & konferencer

Vi gør opmærksom på at retningslinjer om, at vaske hænder og holde afstand til hinanden, samt at blive hjemme, hvis man oplever symptomer, også er gældende for vores møde- og konferencegæster.  

Restaurant

Vi har gennemført flere forholdsregler for at reducere risikoen for spredning af COVID-19.

  • Vi har håndsprit tilgængeligt flere steder i restauranten, der regelmæssigt bruges af vores personale, og vi opfordrer vores gæster til at gøre det samme

Vores menuer findes ved at scanne QR-kode eller her.

De Termiske bade & Thalasso Spa

I De Termiske bade & Thalasso Spa gør vi rent løbende gennem hele dagen.

Badene tilsættes som altid klor i henhold til gældende regler for at mindske samt udrydde bakterier og vira. Klorniveauet kontrolleres flere gange dagligt.

Der vil være adgang til portionsanrettet frugt som udleveres i vores vitalbar.

Vi henviser til at vores opholdsgæster anvender badefaciliteter på værelserne inden de går i De Termiske bade & Thalasso Spa.

Spabehandlinger

Vi har arrangeret vores ventetid, modtagelse og behandlingsområder for at overholde retningslinjer fra DANSK KOSMETOLOG FORENING.

Vi rengør modtagelsesområdet samt vores loungeområde regelmæssigt, og alle overflader i vores behandlerrum rengøres efter hver behandling.

Afbestilling/ombooking

Vi får mange henvendelser vedr. ændringer eller annulleringer i øjeblikket Derfor kan der desværre forekomme længere svartid end normalt og det beklager vi naturligvis.

Du kan gratis ombooke dit spaophold indtil 24 timer før ankomst. Kontakt vores reception på reception@vejlefjord.dk. Husk at have dit reservationsnummer klar.

For annulering af gruppebookinger (5 værelser og derover) se vores handelsbetingelser

For virksomheder, der har bestilt en konference eller et møde hos os, gælder de sædvanlige betingelser for aflysning. Har du spørgsmål vedr. konferencer kan du kontakte os på: booking@vejlefjord.dk

 

  • På grund af ekstraordinært mange henvendelser har vi længere svartider end normalt. Vi gør alt hvad vi kan for at svare hurtigst muligt og håber på din forståelse. TAK på forhånd!
  • For at lette ventetiden beder vi dig have dit reservationsnummer klar eller henvise til det på mail, hvis du kontakter os vedr. flytning af en booking

  • Vi kan kontaktes på mail receptionen@vejlefjord.dk og 76823380

På forhånd tak!

Cookies